آموزش تمیز کردن رسوب سردوش حمام

یکی از مهم ‌ترین شیرآلاتی که شما باید برای حمام خود خریداری کنید دوش حمام می باشد. در برخی از مواقع امکان دارد که رسوب زیادی درون دوش قرار بگیرد. به همین دلیل باید در مورد تمیز کردن رسوب دوش اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید کارایی مناسبی از آن دریافت نمایید. رسوب زدایی دوش کمک می‌ کند هر زمان که می خواهید از دوش با فشار بالا استفاده نمایید. برای رسوب گیری کردن دوش حمام و تمیز کردن انواع دوش روش های گوناگونی وجود دارد که بیشتر این روش ها ساده هستند. برای آشنایی با انواع روش های رسوب زدایی دوش در ادامه با ما همراه باشید. 

روش های رسوب گیری دوش حمام

برخی از مهمترین روش هایی که جهت تمیز کردن رسوب دوش حمام باید به آنها دقت داشته باشیم و از آنها استفاده کنیم عبارت هستند از :

آموزش تمیز کردن رسوب سردوش حمام

1. استفاده از سرکه

روش اول رسوب زدایی دوش حمام استفاده از سرکه می باشد. رسوب زدایی دوش با استفاده از سرکه به عنوان روش خانگی شناخته می شود. سرکه جهت ضدعفونی کردن و تمیز کردن بخش های متفاوت منزل کاربرد زیادی دارد. برای رسوب زدایی کردن دوش شما باید یک کیسه پلاستیکی، سرکه و مسواک را مورد استفاده قرار دهید. ابتدا سرکه را باید درون کیسه پلاستیکی بریزید. دقت داشته باشید که مقدار مورد نیاز سرکه بر اساس سایز دوش متفاوت خواهد بود. کیسه را دور دوش ببندید. به طوری که دوش درون کیسه قرار بگیرد.

 حدود ۷ الی ۱۰ ساعت زمان بدهید تا سرکه رسوبات دوش حمام را از بین ببرد. بعد از گذشت این بازه زمانی دوش را با فرچه بشویید و سپس آبکشی نمایید. رسوب زدایی دوش با استفاده از سرکه را باید هر یک ماه یا دو ماه تکرار کنید. تمیز کردن دوش با سرکه علاوه بر این مسئله که به صرفه است موجب درخشان تر شدن دوش و شیرآلات می شود. این روش برای رسوب زدایی انواع شیرآلات اهرمی گزینه مناسبی به شمار می ‌رود. 

2. روش جوشاندن

روش دوم رسوب زدایی دوش حمام جوشاندن است. استفاده از این روش برای شیرآلات اهرمی تاثیر زیادی دارد. دقت داشته باشید که تنها برای دوش هایی می توانید از این روش استفاده کنید که به راحتی باز می شوند. در این روش جهت تمیز کردن دوش به آب و سرکه احتیاج خواهید داشت. تمیز کردن دوش با این روش بر اساس مراحل مشخص شده انجام می شود. ابتدا باید دوش را باز کنید و سپس آن را درون یک ظرف مناسب بگذارید. در ادامه یک لیوان آب و سرکه به آن اضافه نمایید. دوش را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه باید در این محلول بجوشانید. پس از آن اجازه دهید که محلول خنک شود و دوش را آبکشی کرده  و نصب نمایید.

3. خیساندن دوش حمام

روش بعدی رسوب زدایی دوش حمام خیساندن می باشد. خیساندن دوش در محلولی که تشکیل شده از یک لیوان سرکه، جوش شیرین و نمک می باشد را به عنوان یکی از روش های کاربردی می شناسند. برای اینکه نتیجه بهتری از این روش به دست بیاورید باید دوش را در محلول به دست آمده حدود ۱۰ساعت بگذارید بماند. بعد از این مدت دوش را آبکشی کرده و سپس آن را به صورت مجدد ببندید. اکنون به راحتی می توانید از دوش قوی خود استفاده کنید. این روش برای رسوب زدایی کردن انواع شیرآلات اهرمی به کار گرفته خواهد شد.

آموزش تمیز کردن رسوب سردوش حمام

4. استفاده از شوینده های قوی

یکی دیگر از روش های رسوب زدایی دوش حمام استفاده از شوینده می باشد. سردوش های فشار قوی هر چند مدت باید رسوب زدایی شوند. در واقع اگر به رسوب زدایی دوش های حمام توجه نداشته باشید بعد از مدتی نمی توانید از آنها استفاده کنید. در صورتی که تمامی روش های بالا مشکل رسوب دوش را حل نکرد برای تمیز کردن دوش می توانید از اسپری و محلول های مخصوص استفاده نمایید. محصولاتی که دارای کلسیم و آهک هستند می توانند تمامی رسوبات دوش ها را از بین ببرند. شما برای تمیز کردن انواع دوش ها می توانید از محصولات مشخص شده ای که دارای استانداردهای ویژه هستند استفاده کنید.

نکاتی در مورد تمیز کردن دوش حمام

اگر مایل هستید که دوش حمام شما به بهترین نحو ممکن رسوب زدایی شود باید به خوبی برخی از نکات مهم را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این نکات می توانید رسوب زدایی دوش را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. یکی از مهمترین نکاتی که جهت رسوب زدایی سردوش اهمیت زیادی دارد این است که از جوهر نمک و مواد اسیدی به هیچ عنوان استفاده نکنید. مایع سفید کننده برای تمیز کردن و از بین بردن رسوب سردوش گزینه مناسبی به شمار نمی رود. مسواک هایی که زبر و خشن هستند را جهت رسوب زدایی سردوش به کار نگیرید. 

اگر می خواهید رسوب دوش حمام را از بین ببرید به هیچ عنوان ضربه محکم و پی در پی روی آن نزنید. مواد نفتی مثل بنزین را به هیچ عنوان نباید برای از بین بردن رسوب سردوش به کار بگیرید. بهترین بازه زمان برای رسوب زدایی انواع دوش هر یک یا دو ماه می باشد. اگر مدت زمان بیشتری دوش بدون رسوب بماند می توانید شما بازه زمانی طولانی تری را برای رسوب گیری در نظر بگیرید. با توجه به ۴ روشی که در این مطلب برای رسوب زدایی دوش بیان کردیم می توانید یکی از روش های ساده را به کار بگیرید.

بهترین روش تمیز کردن از بین بردن رسوب دوش حمام

به طور کلی روش اول که استفاده از سرکه می باشد به عنوان یکی از روش های مناسب و بدون خطر برای رسوب زدایی دوش حمام شناخته می شود. اگر شما می خواهید خطری برای سلامت تان به وجود نیاید بهتر است که از روش اول استفاده کنید. هر یک از روش ها مدت زمان مشخص شده ای را به خود اختصاص می ‌دهند. تمامی نکاتی که در مورد مدت زمان رسوب گیری انواع دوش ها اهمیت داشت را در این مطلب به طور کامل برای شما توضیح دادیم. بر همین اساس شما به راحتی می‌توانید رسوب گیری دوش حمام را انجام دهید. اگر به صورت اصولی و طبق استانداردهای مشخص شده که بیان کردیم رسوب زدایی دوش انجام نشود نمی توانید کاربرد مناسبی از دوش کسب کنید. 

جمع بندی

به طور کلی امروزه بسیاری از افراد بعد از مدتی نیاز به رسوب زدایی دوش حمام خود خواهند داشت. دوش های حمام امکان دارد به دلایل متفاوتی در بازه زمانی کوتاه یا طولانی رسوب زیادی جذب کنند. برای از بین بردن رسوب دوش های حمام می توانید روش های بیان شده را به کار بگیرید. اگر متوجه شدید که دوش های حمام با استفاده از این روش ها کاربرد مناسبی کسب نکردند و رسوب شان از بین نرفت باید آنها را تعویض کنید.