یکی از مهمترین تجهیزاتی که در دستشویی استفاده می شود توالت فرنگی می باشد. از آنجایی که این توالت مزیت های زیادی دارد بسیاری از افراد برای نصب آن در دستشویی یا حمام خود اقدام می نمایند. اگر به خوبی انواع توالت های فرنگی را بشناسید می توانید به راحتی بین مدل ‌های متنوعی یکی از آنها که مناسب تر است را انتخاب کنید. توالت فرنگی وال هنگ به عنوان یکی از مدل های توالت شناخته می ‌شود که امروزه بسیاری از افراد این مدل توالت را انتخاب کرده و در سرویس بهداشتی خود نصب می کنند. 

زیبایی دکوراسیون با توالت فرنگی وال هنگ

مدیریت فضای درونی ساختمان به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های طراح دکوراسیون به شمار می‌ رود. این مسئله موجب شده که از ایده های متفاوتی برای طراحی توالت فرنگی استفاده شود. اگر شما از جمله افرادی می باشید که می خواهید یک سرویس بهداشتی تمیز و مدرن داشته باشید بهتر است که از وال هنگ به عنوان بهترین نوع توالت استفاده کنید. وال هنگ در لغت به معنی این است که یک چیزی را از دیوار آویزان کنیم. 

به طور کلی برای تمامی تجهیزاتی که پایه ندارند و روی دیوار به کار گرفته می‌ شوند عبارت وال هنگ را استفاده خواهند کرد. استفاده کردن از این واژه در وسایلی که مربوط به شیرآلات و سرویس بهداشتی است رواج بیشتری دارد. در واقع اگر شما از توالت فرنگی وال هنگ استفاده کنید ظاهر لوکس تر و زیباتری را به سرویس بهداشتی می‌ بخشید.

نحوه نصب توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی در گذشته به طور معمول روی زمین نصب می گشت. در واقع تخلیه فاضلاب از قسمتی که روی زمین طراحی شده بود انجام می ‌شد. توالت های وال هنگ را به عنوان توالت توکار و دیواری می شناسند. در واقع نصب آنها به گونه ‌ای است که قسمت فلاش تانک آنها درون دیوار قرار می گیرد. تنها نشیمنگاه توالت از بیرون مشاهده خواهد شد. این مسئله موجب شده که جذابیت و زیبایی دکوراسیون سرویس بهداشتی افزایش پیدا کند. 

نصب بسیاری از قسمت‌ های توالت فرنگی و سرویس بهداشتی وال هنگ به همین صورت می باشد. در واقع شما می توانید روشویی سرویس بهداشتی را به صورت وال هنگ نصب کنید. به جای استفاده کردن از پایه هایی که اشغال کننده هستند تجهیزات لوله کشی هایی را به کار بگیرید که به صورت توکار می باشند. وال هنگ علاوه بر اینکه زیبایی سرویس بهداشتی شما را افزایش می ‌دهد موجب صرفه جویی در مصرف آب و برق خواهد شد. 

مزیت های توالت فرنگی  وال هنگ

اگر شما می خواهید مزیت استفاده از توالت فرنگی وال هنگ را بدانید باید در مورد برخی از مواردی که مربوط به مزیت این توالت است اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. از جمله مزیت‌ های مهم توالت های وال هنگ عبارت است از  :

توالت فرنگی

1. مقاومت عالی توالت

مقاومت بالایی که از توالت فرنگی وال هنگ دریافت می‌کنید به عنوان مهمترین مزیت توالت شناخته می ‌شود. تجهیزات لوله کشی به کار رفته در انواع پایه های توالت معمولی در مقایسه با تجهیزات وال هنگ ضعیف تر است. تکیه گاه وال هنگ تنها یک پایه نمی باش.  در واقع از کل دیوار برای نصب کردن قطعات وال هنگ به عنوان نقطه اتکا استفاده خواهد شد. همین مسئله موجب می گردد که مقاومت و استحکام زیادی از این وسیله ها و تجهیزات در برابر ضربه دریافت شود. بنابراین اگر شما بر این باور هستید که تجهیزات وال هنگ مقاومت زیادی ندارند باید بدانید که در اشتباه هستید و اصلا اینطور نیست.

2. اشغال فضای کمتر

اشغال فضای کمتر به عنوان یکی دیگر از مزیت های توالت فرنگی وال هنگ می باشد. تجهیزات وال هنگ نسبت به دیگر تجهیزات فضای کمتری را به خود اختصاص می‌ دهند. برای درک بهتر این مسئله باید توالت های عادی فرنگی و توکار را با یکدیگر مقایسه کنید. در نوع اول تمامی فلش بانک ها و همچنین پایه توالت فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند. اما در مورد دوم تنها تجهیزاتی که قابل مشاهده خواهد بود کاسه توالت می باشد. سرویس بهداشتی که با استفاده از شیر آلات توکار تجهیز می ‌شود مدیریت فضایی بهتری دارد. بنابراین اگر شما می‌ خواهید فضای کمتری را به نصب توالت و شیرآلات اختصاص دهید بهتر است که از تجهیزات وال هنگ استفاده نمایید.

3. کاهش صدا

کاهش صدا به عنوان یکی دیگر از مزیت های توالت فرنگی وال هنگ می باشد. صدای تولید شده در سرویس بهداشتی مخصوصا زمانی که سیفون را می کشید برای بسیاری از افراد تا حدودی آزاردهنده است. یکی از مهم‌ ترین مزیت‌ های توالت های وال هنگ این است که صدای زیادی ندارند. در واقع آنها به دلیل قرار گرفتن لوله های آب و فلاش تانک در درون دیوار، سر و صدای زیادی به وجود نمی آورند. صدای رد شدن آب در فلاش تانک های درون دیوار بسیار کم است.

4. نظافت آسان

نظافت سریع توالت فرنگی وال هنگ به عنوان یکی دیگر از مزیت های این توالت شناخته می شود. شست و شوی توالت های معمولی از آنجایی که دارای بخش های متفاوت مانند پایه و فلاش تانک هستند دشوار می باشد. این مسئله در مورد تمامی تجهیزات واله نگ صادق خواهد بود. شما بدون وجود قسمت اضافی و پایه می توانید به راحتی سرویس بهداشتی تان آن را تمیز کنید. 

5. امکان تنظیم ارتفاع توالت فرنگی وال هنگ

امکان تنظیم ارتفاع به عنوان یکی دیگر از مزیت های توالت فرنگی وال هنگ شناخته می ‌شود. توالت های فرنگی و همچنین دیگر تجهیزات سرویس بهداشتی دارای پایه ثابت هستند. به همین دلیل ارتفاع آنها از قبل تعیین می شود. با نصب کردن تجهیزات روی دیوار می توانید ارتفاع وال هنگ را به دلخواه خودتان تنظیم کنید. 

توالت فرنگی

6. صرفه جویی در مصرف آب

صرفه جویی در مصرف آب به عنوان یکی دیگر از مزیت های توالت فرنگی وال هنگ شناخته می شود. به طور معمول در سرویس بهداشتی وال هنگ از تجهیزات و تکنولوژی جدید استفاده خواهد شد. به همین دلیل میزان مصرف آب حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا می ‌کند. البته این مسئله ارتباط دقیقی با سرویس وال هنگ پیدا نخواهد کرد. به طور کلی سیفون و شیرهای توکار تکنولوژی خاصی دارند که از مصرف بیش از اندازه آب خودداری می ‌کنند.

 با اینکه مزیت های توالت فرنگی مورد نظر بسیار زیاد است باید بدانید که در این توالت معایب متفاوت وجود دارد. یکی از مهمترین معایب توالت های وال هنگ این است که به دشواری نصب می شوند. به همین دلیل باید به افراد حرفه ای که در زمینه نصب تجهیزات وال هنگ تخصص دارند نصب توالت های وال هنگ را انجام دهند.  همچنین هزینه خریداری سرویس های وال هنگ نسبت به مدل های دیگر بیشتر است. بر همین اساس شما باید هزینه بیشتری برای خرید سرویس وال هنگ پرداخت کنید.