فر فن دار یا فن اجباری چیه؟

یک فر اجباری دارای یک عنصر گرم کننده در اطراف فن است که هوای گرم را به گردش در می آورد و در نتیجه توزیع یکنواخت تری گرما ایجاد می کند- مناسب برای پخت دسته ای یا پختن غذاهای مختلف در یک دما. بسیاری از اجاق‌های ماه‌های پیش فقط روش الکتریکی مرسوم را ارائه می‌کردند که عنصر گرمایش بالا و پایین است. اجاق‌های معمولی برای پخت دسته‌ای توصیه نمی‌شوند (اگر اجاق شما عملکردهای پخت متفاوتی دارد) زیرا هوای داغ در سراسر حفره حرکت نمی‌کند و نقاط داغ ناهموار ایجاد می‌کند.

چه دمایی بهتر است؟

ما همیشه توصیه می کنیم در صورتی که در آن دمای هوای اجباری وجود دارد، دستورالعمل را دنبال کنید. با این حال، هنگام پخت و پزدر فراجباری، همیشه توصیه می شود که دما را تا 20 درجه سانتی گراد کاهش دهید، اگر دستور پخت معمولی باشد. بنابراین، برای مثال، اگر می‌گوید 180 درجه سانتی‌گراد معمولی است، مطمئن شوید که دمای فر اجباری با فن را روی 160 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. البته، در برخی موارد ممکن است فر گرمتر از حد معمول کار کند، بنابراین دمای 20 درجه سانتیگراد فقط یک تخمین است. ممکن است مجبور شوید کمی آزمون و خطا انجام دهید تا نیازهای کامل فرهای خود را پیدا کنید.

آیا باید فر اجباری با فن را از قبل گرم کنم؟

گرم کردن فر اجباری با فن واقعاً به غذای در حال پخت بستگی دارد. اغلب دستور العمل های مناسب برای فرهای معمولی را می یابید که به دمای بالا نیاز دارند، مانند شیرینی ها، نان ها و کیک های گلی نیاز به گرم کردن از قبل دارند. سایر مواد غذایی مانند بیسکویت و فینگر فود منجمد که زمان پخت کوتاهی دارند نیز نیاز به گرم کردن دارند. در مواردی که مدت زمان پخت طولانی‌تر است، مثلاً یک رست بیف، فر را از قبل گرم می‌کند، پختن از سرد تأثیر زیادی روی نتیجه نخواهد داشت. توصیه می شود هنگام پخت و پز میزان باز شدن درب را به حداقل برسانید تا دمای ثابتی حفظ شود.

چه نوع غذاهایی در فر فن دار بهتر پخته می شود؟

اجاق‌های اجباری با فن به دلیل گردش هوای گرم سریع‌تر پخته می‌شوندو اغلب سریع‌تر قهوه‌ای می‌شوند، از این رو، انواع غذاها یا سبک‌های پختی وجود دارند که برای پختن در تمام طول مسیر به دمای آهسته و ثابت نیاز دارند. تقریباً همه چیز برای پخت و پز اجباری با فن مناسب است، به جز غذاهای لطیفی مانند مرنگ و سوفله یا نان و کیک گلی، که برای اجاق های معمولی مناسب تر هستند، اما اگر تنها گزینه باشد، هنوز هم می توان با فن طبخ کرد. کباب بپزم؟ مطمئن! شیرینی پختن؟ کاملا! همانطور که در بالا ذکر شد، فن فورسد برای پخت و پز دسته ای یا پخت انواع غذاها در یک دما عالی است.


چه قفسه ای برای پختن بهتر است؟

زیبایی اجاق های اجباری با فن در این است که دما به طور کلی به طور مساوی در سراسر حفره توزیع می شود. اگرچه مهم است که همیشه در همه طرف سینی یا ظرف پخت فضای خالی بگذارید، زیرا هوای گرم باید فضای کافی برای حرکت در سراسر حفره داشته باشد. برای اجاق‌های فالکون، توصیه می‌کنیم «عرض انگشت» را بین ظرف‌ها در همان قفسه بگذارید. این اجازه می دهد تا گرما آزادانه در اطراف آنها گردش کند. استفاده از سینی های بزرگ یا ظروف فشرده در کنار هم، اجازه نمی دهد هوا به طور یکنواخت از همه طرف حرکت کند و می تواند نتایج آشپزی ناهمواری ایجاد کند. به خاطر داشته باشید که همیشه قفسه ها را قبل از گرم کردن پیش گرم کنید تا مطمئن شوید که قفسه در موقعیت صحیح قرار دارد. نه تنها جابجایی یک قفسه داغ می تواند خطرناک باشد، بلکه تنظیم آنها پس از گرم شدن دشوارتر است.

سینی‌های پخت که روی آن‌ها پخته می‌شود باید هم سطح لبه جلوی قفسه‌های سیمی فر قرار گیرند. سایر ظروف باید در مرکز قرار گیرند. تمام سینی‌ها و ظروف را از پشت فر دور نگه دارید، زیرا ممکن است غذا بیش از حد قهوه‌ای شود. در صورت امکان همیشه باز شدن درها را به حداقل برسانید زیرا این باعث کاهش دما می شود که می تواند برای برخی از دستور العمل ها مضر باشد.


دستور العمل های فر داتیس را کشف کنید

به دنبال الهام از آشپزی هستید؟ در اینجا فقط تعدادی از دستور العمل های داتیس ما وجود دارد که به خوبی در فر اجباری پخته می شوند. بوقلمون پروسوتو پیچیده شده با سوسیس کرن بری و گوشت خوک، فیله رست بیف با پانزانلا، کیک باندت شکر کدو حلوایی و دارچین و کیک کرامبل بلوبری.

فراموش نکنید اگر از فن استفاده می کنید که اجباراً دما را 20 درجه سانتیگراد کاهش می دهد، در صورتی که در یک دستور غذا به موارد معمول اشاره شده است.


آشپزی مبارک!ایرانیک کالا