بسیاری از افراد زمان خرید اجاق گاز بین مدل های مبله و مدل های صفحه ای تردید دارند. به طور کلی اگر نمی دانید کدام یک از اجاق ها را خریداری نمایید باید مزیت ها و معایب آنها را مورد بررسی قرار دهید. دقت در انتخاب اجاق توکار و مبل اهمیت زیادی دارد. اجاق دستگاهی می باشد که همیشه به وسیله افراد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به همین دلیل مناسب بودن مدل مبله و صفحه ای را باید بررسی کنید و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دهید. به همین دلیل برای اینکه بتوانیم به شما کمک کنیم تا بین مدل های مبله و صفحه ‌ای بهترین انتخاب را داشته باشید در ادامه توضیحاتی را ارائه داده ایم. 

تفاوت های اجاق صفحه ای و مبله چیست ؟

زمانی که تصمیم به خرید اجاق گاز دارید بدون شک مایل هستید که بهترین مدل را تهیه کنید. بین دو مدل مبله و توکار امکان دارد تردید داشته باشید و انتخاب برایتان دشوار گردد، چرا که به راحتی نمی‌ توانید مزیت ها و معایب هر یک از مدل ها را بررسی نموده تا انتخاب مناسبی داشته باشید. اگر بتوانید انواع اجاق های توکار و صفحه ای را مقایسه کنید یکی از مدل های مناسب را برای آشپزخانه خود خریداری خواهید کرد.

مزیت های اجاق گاز مبله

اگر قصد خریداری اجاق گاز مبله را دارید باید در مورد مزیت های این اجاق اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. اجاق های مبله با ابعاد ۵۰ سانتی متر، ۶۰ سانتی متر و ۹۰ سانتی متر تولید می گردند. البته میزان بزرگی آنها به تعداد شعله هایشان بستگی خواهد داشت. هر یک از اجاق های مبله در انواع ۴ و ۵ شعله تولید می شوند. فاصله هر یک از شعله ها مناسب است. به همین دلیل شما به راحتی می توانید چندین غذا را به صورت همزمان روی آنها بپزید. 

این نمونه اجاق گاز شامل صفحه ‌ای با ضخامت ۷ یا ۸ سانتیمتر می باشد. شعله ها روی صفحه قرار می گیرند تا افراد به راحتی بتوانند از اجاق استفاده کنند. اجاق های مبله برای آشپزی حرفه ‌ای مجموعه ‌ای کامل شناخته می شوند. در واقع اجاق های مبله دارای فر هستند که جوجه گردان دارند و پنج شعله در کنار یکدیگر برای آنها تعبیر شده است. تمامی اجاق های مبله که در حال حاضر تولید می شوند دارای فندک و ترموکوپل هستند.

 این مسئله موجب آسودگی خیال شما از نشت نکردن اجاق خواهد شد. تمامی اجاق گاز های مبله که طراحی ساده دارند حجم زیادی را به خود اختصاص نمی‌ دهند. امروزه با توجه به این مسئله که زیبایی در طراحی اجاق اهمیت زیادی پیدا کرده است بیشتر تولید کنندگان در اجاق های مبله تغییراتی ایجاد کرده اند. به همین دلیل افراد می‌ توانند از آنها در آشپزخانه خود با خیال راحت استفاده کنند. 

اجاق گاز صفحه ای یا مبله ؟ کدام بهتر است ؟

مزیت های اجاق های صفحه ای چیست ؟

برای خرید اجاق گاز صفحه ای اگر مزیت های آن را بشناسید بدون شک می توانید با اطمینان خاطر این اجاق را خریداری کنید. حدود چند سال است که اجاق های صفحه ای طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. امروز از آنجایی که اجاق های صفحه ای را به صورت دو یا شش شعله تولید می کنند مدل های زیادی از آنها را مشاهده خواهید کرد. هر یک از اجاق های صفحه ای به صورت دایره ای، مستطیل و نیم دایره تولید می شوند. به همین دلیل برای آشپزخانه مدرن خود می توانید یکی از مدل‌ های گوناگون را انتخاب کنید. 

جنس صفحه گاز به طور معمول از استیل و شیشه نشکن می باشد. البته در برخی از موارد استیل و شیشه را به صورت همزمان روی اجاق به کار می‌ گیرند. زیبایی و حجم کم اجاق های صفحه‌ای موجب شده که شما برای زندگی مدرن خود بتوانید از آنها استفاده بهینه داشته باشید. توجه نمایید که پیش از خرید انواع اجاق های صفحه ای باید در مورد کیفیت آنها اطلاعات کافی کسب نمایید. یکی از مهمترین مزیت های اجاق های صفحه این است که زیبا هستند و دکوراسیون آشپزخانه با استفاده از آنها جذاب تر می گردد.

کارایی گاز های مبله و صفحه ای

اگر می ‌خواهیم اجاق گاز صفحه ای یا مبله بخریم باید در مورد کاربرد و ویژگی هایی که دارند اطلاعات کسب نماییم. اجاق های مبله کارایی بالاتری دارند و مدل های صفحه ای دارای ظرافت و زیبایی خاصی می باشند. مهمترین موضوعی که زمان مقایسه اجاق های مبله و صفحه ای برای خریدار اهمیت دارد این است که نمی داند کارایی اجاق مهم است یا زیبایی را باید در نظر بگیرند. اگر شما به دنبال یکی از بهترین اجاق ها برای آشپزی هستید باید اجاق هایی را انتخاب کنید که فر دارند و جوجه گردان برای آنها طراحی شده است. در واقع این اجاق ها به صورت مبله می باشند و در آشپزی به هیچ عنوان کم و کسری ندارند.

 اگر به غیر از شعله گاز می خواهید از اجاق تان امکانات زیادی دریافت کنید باید بدانید که اجاق های مبله انتخاب مناسبی به شمار می روند. در صورتی که نیازی به فر و جوجه گردان در اجاق ندارید می توانید از مدل های صفحه ای استفاده نمایید. به طور کلی باید به خوبی بدانید که مدل‌های صفحه ای در دسته بندی های گوناگونی تولید می شوند. بیشتر افرادی که نمی‌ خواهند حجم زیادی از آشپزخانه خود را به اجاق اختصاص دهند مدل های صفحه ای را انتخاب خواهند کرد. 

اجاق گاز صفحه ای یا مبله ؟ کدام بهتر است ؟

راندمان حرارتی اجاق مبله و صفحه ای

از نظر راندمان حرارتی باید انواع اجاق گاز صفحه ای و مبله را مورد بررسی قرار دهید. در اجاق های مبله زمانی که هر یک از شعله ها روشن می شوند می توانید از تمامی آنها با نهایت حرارت به راحتی استفاده کنید. در واقع در این اجاق ها مشکل افت گاز وجود ندارد. اجاق های صفحه ای زمانی که تمامی شعله ‌هایشان روشن می شود راندمان حرارتی کمتری دارند. در چنین مواردی گاز به اجاق نمی رسد. به همین دلیل باید بدانید که راندمان حرارتی اجاق های مبله از اجاق های صفحه ای بهتر است. 

طراحی انواع اجاق گاز مبله و صفحه ای

از نظر طراحی باید تفاوت اجاق گاز صفحه ای و مبله را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که می خواهیم انواع اجاق های صفحه ای و مبل را بررسی کنیم متوجه می ‌شویم که اجاق های صفحه ای زیبایی بیشتری دارند. البته برخی از شرکت هایی که تولید کننده اجاق های مبله هستند مدل های خاص و بی نظیر از این اجاق ها را تولید می کنند. شما می توانید طراحی انواع اجاق های مبله و صفحه ای را از نظر زیبایی که دارند بررسی کنید و سپس یکی از آنها را برای آشپزخانه خود خریداری نمایید. توجه داشته باشید که تمامی مزیت ها و معایب مدل های توکار و مبله گاز را باید بررسی کنید و سپس آنها را برای آشپزخانه تان تهیه نمایید.