یکی از مهمترین نکاتی که زمان انتخاب بهترین سایز کاشی سرامیک باید به آن دقت داشته باشیم این است که سبک دکوراسیون را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه مدل های گوناگونی از کاشی های سرامیکی برای فضاهای متفاوت مانند سالن پذیرایی، سرویس بهداشتی، اتاق خواب، آشپزخانه و ... تولید می گردند. هر یک از آنها رنگ بندی و مدل های متفاوتی دارند. بر همین اساس شما باید طبق سبک دکوراسیون فضای مورد نظر خود یکی از بهترین مدل های کاشی را خریداری کنید. تنوع هر یک از کاشی های سرامیکی تنها از نظر رنگ و طرح نمی باشد. بلکه سایز آنها به عنوان یکی از پارامترهای اصلی جهت ایجاد تنوع به شمار می رود.

زیبایی دکوراسیون با بهترین کاشی سرامیک

شما باید برای زیباتر کردن دکوراسیون فضای خود بهترین سایز کاشی سرامیک را انتخاب کنید. برای انتخاب کردن کاشی های سرامیکی قاعده استاندارد و کلی وجود نخواهد داشت. شما باید بر اساس سبک دکوراسیون منزل تان یکی از بهترین سایز ها را انتخاب نمایید. برخی از افراد بر این باور هستند که سایز کاشی های سرامیکی طبق استانداردهای مشخص شده انتخاب خواهد شد. ولی یکی از مهمترین مواردی که زمان انتخاب بهترین سایز کاشی های سرامیک باید به آن دقت کنیم فضای دکوراسیون مان است. 

آشنایی با انواع کاشی سرامیک

طراحان داخلی کاشی سرامیک کاربردی را در سه دسته ترکیبی، کلاسیک و مدرن قرار می دهند. بر همین اساس شما برای انتخاب بهترین سایز کاشی های سرامیکی، باید هر یک از دسته بندی ها را بشناسید و در مورد آنها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. برخی از مهمترین ویژگی هایی که مربوط به این دسته بندی ها هستند عبارتند از :

1. سبک مدرن

شما برای دکوراسیون مدرن باید کاشی سرامیک بزرگ را انتخاب کنید. کاشی ها و سرامیک های مناسب برای این سبک دکوراسیون به طور معمول اندازه بزرگی دارند. برای منازلی که دکوراسیون آنها تا حدودی ساده و مینیمال می باشد انتخاب کردن کاشی ها و سرامیک های بزرگ انتخاب مناسبی خواهد بود. رنگ آنها را از بین گزینه های خاکستری، زغالی و ... انتخاب کنید. در واقع رنگ آنها بهتر است که خنثی باشد تا فضای دکوراسیون زیبا تر گردد. در این مدل از کاشی ها باید بندکشی و اتصالات آنها کمتر نشان داده شوند. در نتیجه فضا وسیع تر و بزرگتر می شود. پارامتر خلوت بودن فضا و همچنین سادگی، مخصوص سبک مینیمال است که باید به خوبی آن را در نظر بگیریم. بنابراین شما اگر می خواهید دکوراسیون منزل تان را مدرن انتخاب کنید باید یکی از سایزهای بزرگ کاشی های سرامیکی را خریداری نمایید.

2. سبک کلاسیک

سایز کاشی سرامیک برای دکوراسیون کلاسیک اصولا کوچک است. اگر دکوراسیون منزل شما کلاسیک می باشد از آنجایی که جزئیات و شلوغی در این دکوراسیون بیشتر است، باید کاشی هایی که سایزشان کوچک می باشد را انتخاب نمایید. نصب هر یک از کاشی های سایز کوچک راحت تر است. در واقع زوایای کار به برش نیاز دارند و کاشی های کوچک برش شان آسان تر است. سایز این کاشی ها به صورت اصولی اندازه گیری خواهد شد. نصب و برش سرامیک بزرگ برای پرتی ها مهارت خاصی را می طلبد. در صورتی که مهارت خاصی برای نصب کردن سرامیک های بزرگ نداشته باشیم ظاهر کار تمیز درنمی‌ آید. کاشی های کوچک به راحتی نصب می شوند و پرتی ها با آنها به خوبی پوشانده خواهند شد.


3. مدل ترکیبی 

 شما می توانید برای انتخاب سایز کاشی سرامیک، مدل های بزرگ و کوچک را انتخاب کنید. این مدل را به عنوان ترکیبی می شناسند. افرادی که به سبک های متفاوت طراحی علاقه دارند می توانند از انواع کاشی های سایز کوچک و بزرگ استفاده کنند. به عنوان مثال فضای حمام را با استفاده از کاشی های بزرگ می توانید طراحی نمایید. دیوار حمام با سرامیک های موزاییکی بهتر است که تزیین شود. این سبک از طراحی مورد پسند برخی از مخاطبین قرار گرفته است. افرادی که به هر دو سبک مدرن و کلاسیک علاقه دارند می توانند از سبک ترکیبی استفاده نمایند.

اندازه استاندارد کاشی سرامیک

اندازه مشخصی برای کاشی سرامیک تعریف نشده است. در واقع انواع کاشی سرامیک مانند دیگر سرامیک های دیواری در ابعاد هندسی متفاوت تولید می گردد. شما می توانید به صورت سایز بزرگ و کوچک آن را انتخاب کنید. آنها تنها نکته ای که در این مورد باید به آن دقت داشته باشیم این است که از انتخاب کردن کاشی های با سطح بسیار صاف خودداری نماییم. سرامیک های کف ضخامت زیادی دارند. به همین دلیل از استحکام و دوام مناسبی در برابر فشار و ضربه برخوردار هستند.

ابعاد کاشی های دیواری

ابعاد کاشی سرامیک دیواری یکی از مهم ترین نکاتی است که باید بررسی شود. سرامیک دیواری در سایزها و طرح های متفاوتی تولید می ‌شود. این سرامیک ها ضخامت شان نسبت به سرامیک هایی که در قسمت کف قرار می گیرند کمتر است. چرا که آنها قرار نیست در معرض ضربه و فشار قرار بگیرند. جهت پوشش دادن دیوار با  سرامیک به طور معمول از طرح های ترکیبی استفاده خواهد شد. در این صورت هر یک از ابعاد سرامیک های بزرگ و کوچک را می توانید برای ایجاد فضای بهتر مورد استفاده قرار دهید.

بهترین سایز کاشی سرامیک برای کف

بهترین سایز کاشی سرامیک مستطیلی برای کف پذیرایی از ۴۵ در ۱۵ یا ۶۰ در ۱۲۰ تولید می شود. تنوع زیادی برای سرامیک های کف پذیرایی وجود دارد. سرامیک های مربعی که ابعاد آنها ۱۲۰ در ۱۲۰ می باشد را می توانید برای کف پذیرایی انتخاب کنید. مدل های مستطیلی با ابعاد متفاوت تولید می ‌شوند. الگو های قدیمی مانند کاشی های هندسی برای سبک کلاسیک استفاده خواهد شد. این مسئله که چه نوع سرامیکی را برای کف پذیرایی انتخاب کنیم بستگی به طرح و رنگ سرامیک ها خواهد داشت. بر همین اساس باید طرح رنگ سرامیک ها را به طور کامل بررسی کنید و سپس آنها را خریداری نمایید.

کاشی سرامیک پرسلان

از نظر نوع مصالح مدل هایی از کاشی سرامیک وجود دارند که به عنوان سرامیک پرسلان تولید می گردند. امروزه شاهد مدل های زیادی از این سرامیک ها هستیم که در برابر ضربه و فشار مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. همچنین باید بدانید که نظافت آنها به آسانی انجام می شود. شما برای فضای آشپزخانه و تراس می توانید از این سرامیک استفاده کنید. برای خرید کاشی سرامیک باید به خوبی در مورد ویژگی ها و کیفیت سرامیک اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. دقت داشته باشید که برخی از مدل‌ ها با استفاده از متریال های بی کیفیتی تولید می‌ شوند و در برابر ضربه و مقاومت زیادی ندارند. بر همین اساس جهت خریداری کاشی ها و سرامیک ها باید برند تولیدی آنها را به طور کامل بررسی کنید. هر یک از برندهای تولیدی طبق استانداردهای خاصی انواع کاشی سرامیک را تولید می کنند.