اگر اطلاعات کافی در مورد دوش حمام نداشته باشید نمی توانید بین انواع دوش یکی از بهترین مدل ها را خریداری کنید. دوش به عنوان یکی از مهمترین تجهیزاتی شناخته می‌ شود که در حمام مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت زیادی بین پنل دوش و یونیورست حمام وجود دارد. در صورتی که تفاوت های بین این دو را بشناسید می توانید بهترین دوش را برای حمام خود خریداری کنید. برخی از مهمترین تفاوت هایی که بین پنل دوش و یونیورست حمام وجود دارد را در ادامه معرفی می ‌کنیم و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

تفاوت های پنل دوش حمام و یونیورست

از جمله تفاوت هایی که بین پنل دوش حمام و یونیورست حمام وجود دارد عبارت است از :

1. تفاوت در طراحی و ساختار

طراحی و ساختار پنل دوش حمام یونیورست با یکدیگر فرق می کند. پنل دوش به عنوان یک پکیج کامل شناخته می شود. شما می توانید در این پنل سردوش، پاشنده های افقی و آبشاری، پاشنده های دستی و چندین شیر را جهت کنترل جریان آب مورد استفاده قرار دهید. اما یونیورست که به آنها دوش دوکاره می گویند شامل سردوش ثابت و سردوش متحرک یا تلفنی می باشد. برای تغییر وضعیت هر یک از حالت های سردوش متحرک به حالت ثابت شما می توانید از شیرهای سه راهی که روی علمک یونیورست به کار گرفته می‌ شوند بهره برداری نمایید. طراحی و ساختار هر یک از یونیورست ها و پنل های دوش با یکدیگر فرق می کند. این مسئله را زمان خریداری دوش باید به‌ خوبی مورد بررسی قرار دهید و سپس آنها را خریداری کنید.

2. تفاوت در کارایی

یکی دیگر از تفاوت هایی که بین پنل دوش حمام و یونیورست حمام وجود دارد کارایی متفاوت آنها می باشد. ساده ترین ویژگی که از پنل دوش دریافت می ‌شود استحمام و دوش گرفتن با پنل دوش می باشد. اما علاوه بر آن، امکانات دیگری در پنل های دوش به کار گرفته شده است. شما با استفاده از پنل دوش می توانید درجه حرارت را به راحتی تنظیم کنید. این قابلیت به صورت خودکار تنظیم می شود. به همین دلیل از هدر رفتن آب جلوگیری خواهید کرد. قابلیت ماساژور به عنوان یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های پنل‌ های دوش شناخته می‌ شود.

 شما در سالن های ورزشی می توانید برای رفع خستگی از این قابلیت پنل دوش حمام استفاده کنید. قابلیت تنظیم فشار و چراغ ال ای دی به عنوان ویژگی ‌های دیگر پنل دوش شناخته می‌ شوند. تفاوت پنل دوش و یونیورست حمام از نظر کارایی مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌ گیرد. بسیاری از یونیورست های حمام از قابلیت های مربوط به پنل دوش بهره ‌مند نیستند. اما دارای سر دوش ثابت بزرگ می باشند که شما می توانید با استفاده از این سردوش، حمام لذت بخشی داشته باشید. یونیورست ها از آنجایی که آب را به صورت قطره ای می پاشند جهت شستشوی قسمت های مختلف بدن مناسب می باشد.

 در برخی از مدل ‌های دوش حمام یونیورست، تکنولوژی ترکیب هوا و آب را به صورت ترکیبی به کار برده اند. این مسئله کمک می‌ کند تا در مصرف آب صرفه جویی نمایید. شما می توانید آب را با ارتفاع بالاتری در یونیورست ها منتقل کنید و آزادی عمل زیادی زمان دوش گرفتن داشته باشید.

تفاوت های پنل دوش حمام و یونیورست

3. تفاوت در نصب پنل دوش حمام و یونیورست

یکی دیگر از تفاوت‌ هایی که بین دوش حمام و یونیورست وجود دارد این است که نصب آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. نصب یونیورست نسبت به پنل دوش آسان تر می باشد. در واقع شما می توانید یونیورست را در کمترین بازه زمانی نصب کنید. اما پنل‌ های دوش مدت زمان زیادی را جهت نصب به خود اختصاص نمی‌ دهند.

4. تفاوت از نظر جنس

از نظر جنس تفاوت های زیادی بین پنل دوش حمام و یونیورست وجود دارد. متریال های گوناگونی را جهت ساخت انواع پنل های دوش به کار می ‌گیرند. استیل ضدزنگ یکی از بهترین متریال هایی می باشد که استحکام و دوام زیادی دارد. ترکیب پلاستیک و چوب با لایه ای از مواد عایق که وزن آن مناسب است برای تولید پنل های دوش کامپوزیتی به کار گرفته خواهد شد. آلیاژهای آلومینیوم و شیشه نشکن را هم برای تولید انواع پنل های دوش به کار می‌ گیرند. برای ساخت انواع یونیورست ها از فولادهای ضد زنگ پلاستیک و پی وی سی استفاده خواهند کرد. آلیاژهایی مانند برنج از آنجایی که انعطاف پذیری زیادی دارند برای تولید یونیورست به کار گرفته می ‌شوند. 

5. تفاوت پنل دوش حمام و یونیورست از نظر رنگ

تفاوت دوش حمام و یونیورست از نظر رنگ را باید به خوبی بشناسید. با توجه به متریالی که برای ساخت این دو محصول به کار گرفته می ‌شود، رنگ آنها متفاوت خواهد بود. پنل دوش از آنجایی که مواد متفاوتی برای ساخت آن استفاده خواهد شد تنوع رنگی زیادی دارد. پنل دوش در رنگ های طلایی، استیل، کروم، براق، مشکی، سفید، شفاف، شیشه ای و غیره تولید می گردد. پنل های کامپوزیتی که تنوع رنگی زیادی دارند را می توانید برای حمام خریداری کنید. اما یونیورست حمام دارای رنگ متفاوت نمی باشد. شما تنها یک یا دو رنگ یونیورست های حمام را می توانید خریداری نمایید.

6. تفاوت از نظر قیمت

 یکی دیگر از تفاوت ‌هایی که بین پنل دوش حمام و یونیورست وجود دارد قیمت متفاوت آنها می باشد. هزینه پنل دوش نسبت به یونیورست گرانتر است. شما می توانید با قیمت مناسبی انواع یونیورست ها را برای حمام خود خریداری کنید. اما پنل دوش با قیمت بیشتری به فروش می رسد. توجه داشته باشید که هزینه خریداری هر یک از پنل‌ های دوش و یونیورست ها بستگی به متریال ها و جنس آنها دارد. برخی از برندهای تولیدی پنل دوش یونیورست شناخته شده تر هستند و قیمتشان بالاتر می باشد. 

تفاوت پنل دوش و یونیورست حمام چیست ؟

خرید پنل دوش حمام و یونیورست ارزان

برای خرید پنل دوش حمام و یونیورست با توجه به تفاوت هایی که بیان کردیم امکان دارد دچار تردید شوید. دقت داشته باشید که شما باید بر اساس شرایط حمام خود یکی از مدل های متفاوت پنل دوش یا یونیورست را خریداری کنید. برندهای ایرانی زیادی هستند که نمونه های با کیفیت دوش حمام را تولید می کنند. شما می توانید انواع برندهای داخلی را با قیمت مناسب خریداری کنید و برای حمام خود به کار بگیرید. دقت داشته باشید که زمان خرید انواع پنل دوش حمام و یونیورست باید گارانتی و ضمانت نامه آنها را مورد بررسی قرار دهید. با مشاهده گارانتی و ضمانت نامه هر یک از پنل‌های دوش یا یونیورست ها خیالتان راحت خواهد بود که می توانید مدت زمان زیادی از آنها استفاده بهینه داشته باشید. به صورت اینترنتی می توانید انواع پنل دوش حمام و یونیورست را خریداری نمایید.