یکی از مهمترین مشکلاتی که ساختمان ها و آپارتمان های چند طبقه دارند این است که فشار آب آنها تا حدودی کم می باشد. شما با استفاده از شیرآلات مدرن می توانید فشار کم آب ساختمان را مدیریت کنید. اگر فشار آب کم شود فعالیت های روزمره افرادی که در ساختمان زندگی می کنند مختل می گردد. این مشکل تنها به تعداد طبقات ساختمان و همچنین ارتفاع ساختمان بستگی نخواهد داشت. چرا که در بسیاری از ساختمان ها با استفاده از پمپ و دستگاه تقویت کننده مشکل فشار کم آب برطرف می شود. عوامل متفاوتی هستند که موجب کاهش فشار آب می گردند. 

شناخت عوامل کاهش فشار آب در ساختمان

شما باید به دنبال بهترین راهکار برای رفع مشکل فشار کم آب در ساختمان باشید. برخی از مهمترین عواملی که مربوط به مشکل فشار کم آب می باشد را باید بررسی کنید تا بتوانید مشکل فشار کم آب ساختمان را مدیریت نمایید. یکی از مهمترین عواملی که موجب فشار کم آب ساختمان می گردد رسوب گرفتن شیرآلات است. اگر شیر های ساختمان رسوب زیادی بگیرند بعد از مدتی نمی توانند فشار مناسبی داشته باشند. شیلنگ های دارای توری امکان دارد رسوب زیادی بگیرند. این مسئله سرعت آب را کاهش خواهد داد. نشتی و ترکیدگی لوله به عنوان یکی دیگر از عواملی شناخته می شود که موجب کاهش فشار آب می گردد.

 رسوب گرفتن لوله ساختمان و خرابی کنتور را می توانیم به عنوان عوامل دیگری معرفی کنیم که موجب کاهش فشار آب می شوند.  خرابی مغزی و باز نبودن کامل شیر خروجی و ورودی آب را باید در نظر بگیرید تا متوجه علت کاهش فشار آب شوید. شما با عوض کردن شیرآلات ساختمان می ‌توانید مشکل فشار کم آب را از بین ببرید. اولین اقدامی که جهت رفع مشکل فشار کم آب باید انجام دهید این است که سر شلنگ های دارای توری را باز نمایید. علمک هر یک شیر ها را باید باز کرده و به خوبی آنها را تمیز کنید. شیر پیسوار را باید به طور کامل مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز برای تمیز کردن آن اقدامات لازم را انجام دهید.

 در صورتی که کارتریج و مغزی شیرآلات اهرمی خراب شوند باید آنها را تعویض نمایید. جهت رفع مشکل فشار کم آب نیاز است که پکیج و آبگرمکن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که نیاز می باشد باید آبگرمکن و پکیج رادیاتور را رسوب گیری کنید. دقت داشته باشید که هر یک از اقدامات مربوط به رفع مشکل فشار کم آب متفاوت هستند و هر یک از آنها برای بخش‌ های گوناگون اجرا می شوند.

رفع مشکل فشار کم آب با شیرآلات بهداشتی

افت فشار در شیرآلات  ساختمان چرا رخ می دهد ؟

شما می توانید با به کارگیری بهترین روش مشکل فشار کم آب را رفع نمایید. اگر به صورت ناگهانی فشار آب در شیرآلات افت پیدا کند باید سریعا این مشکل را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که با مشکل فشار کم آب مواجه نبوده اید و به تازگی این مشکل برایتان رخ داده است باید بدانید که شاید لوله ها نشت کرده باشند. به همین دلیل باید به دنبال لکه های رطوبت و نم در ساختمان خود بگردید. در صورتی که هیچ اثری از رطوبت و نم در ساختمان تان پیدا نکردید باید از مشخصات روی کنتور استفاده نمایید. در ابتدا باید باز نبودن آب واحدهای دیگر ساختمان را مورد بررسی قرار دهید و سپس کنتور را چک نمایید. 

در صورتی که کنتور در حالت چرخش باشد یعنی قسمتی از لوله ها نشت دارد. ابزار مخصوص و پیشرفته ای را را امروزه جهت تشخیص دادن محل ترکیدگی لوله ها و شیرآلات مورد استفاده قرار می دهند. این ابزار آلات کمک می کند که شما محل ترکیدگی انواع لوله ها را مورد بررسی قرار دهید و سریع مشکل را رفع نمایید. 

علت گرفتن شیر آب چیست ؟

علت گرفتگی شیرآلات را اگر بشناسید می توانید سریعتر مشکل را رفع کنید. یکی از مهمترین دلایلی که موجب می شود فشار آب کم گردد مربوط به گرفتگی شیر آب است. گرفتگی شیر آب هم به دلیل ته نشین شدن املاح می باشد. در این موارد هیچ مشکی در لوله ها وجود نخواهد داشت. در واقع تنها مشکل رسوب گرفتن شیرآلات می باشد. شما می توانید با استفاده از روش ها و استانداردهای مشخص شده ‌ای رسوبت هر یک از شیرهای آب را از بین ببرید تا مشکل فشار کم آبی رفع شود. بسیاری از افرادی که مشکل را متوجه می‌ شوند اقدام به تعویض آب ساختمان خود می نمایند. 

تعویض شیرآلات برای رفع مشکل کاهش فشار آب

در واقع اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای خرید شیر آب ساختمان پرداخت کنید بهتر است که از روش های رسوب گیری استفاده نمایید. سیستم هوا دهنده شیرآلات به عنوان پرلاتور شناخته می‌ شود که در بسیاری از شیر های امروزی قرار می‌ گیرد. این قطعه می ‌تواند با ترکیب کردن هوا و آب، فشار آب را بالاتر ببرد. مصرف آب با استفاده از این قطعه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌ کند. 

اگر رسوبات درون شیرآلات زیاد باشد باید قطعات شیر آب را باز کنیم و آنها را درون محلول سرکه و آب بگذاریم. رسوب گرفتن سردوش حمام با گذر زمان برای تمامی سر دوش ها امکان دارد به وجود بیاید. در بسیاری از مدل های سردوش ها سوزن های سیلیکونی قرار می دهند که با فشار دادن دکمه می توانیم رسوبات را از بین ببریم. در صورتی که چنین سوزن هایی روی سردوش ها وجود نداشت باید آنها را باز کنیم و در محلول سرکه و آب بگذاریم.

رفع مشکل فشار کم آب با شیرآلات بهداشتی

آیا کیفیت شیر آب به رسوب گیری آن مربوط است ؟

رسوب گرفتن شیرآلات تا حدودی مربوط به کیفیت ساخت آنها می باشد. در واقع مقدار املاح موجود در آب به عنوان مهم ‌ترین فاکتوری شناخته می ‌شود که موجب رسوب گرفتن شیر آب می گردد. عوامل دیگری مانند خرابی کارتریج را می توانیم در مورد کیفیت شیر آب مورد بررسی قرار دهیم تا علت فشار کم آب را بشناسیم. جهت خرید تمامی شیرآلات بهداشتی ساختمان باید کیفیت ساخت آنها را مورد بررسی قرار دهید. هر یک از مدل های متفاوت شیر آب که در ساختمان نصب می کنید باید تولید برندهای معتبر و شناخته شده باشند. در صورتی که یکی از همه مدل های بی کیفیت شیر آب را خریداری کنید نمی توانید مدت زمان زیادی از آن استفاده نمایید. 

شیرآلات بی کیفیت از آنجایی که با قطعات مناسب تولید نمی شوند، شاید سریعتر رسوب را به خودشان جذب کنند. اگر برای رفع رسوب نتوانید اقدامات ضروری را انجام دهید باید شیرآلات را تعویض نمایید. دقت  داشته باشید که جهت خرید انواع شیر های بهداشتی باید در مورد مدل و قیمت آنها اطلاعات بیشتری کسب نمایید. هزینه خرید انواع شیرآلات با یکدیگر فرق می کند.