اگر شما نمی دانید که بین روشویی سنگی رودخانه ای و بتنی کدام یک از مدل ها را انتخاب کنید باید به سلیقه و نیازتان دقت نمایید. بسیاری از افراد زمان انتخاب بین این دو مدل سر در گم می ‌شوند و نمی‌ دانند که باید کدام یک از آنها را برای سرویس بهداشتی تهیه کنند. مدل های سنگی رودخانه ای و بتنی به عنوان پرفروش ترین و پرطرفدارترین مدل هایی شناخته می ‌شوند که امروزه در بازار محبوبیت زیادی دارند. به دلیل تفاوت های زیادی که بین مدل های سنگی رودخانه ای و بتنی وجود دارد بسیاری از افراد نمی‌ دانند که کدام یک از آنها را باید خریداری کنند. در این مطلب می‌خواهیم انواع مدل های سنگ رودخانه ای و بتنی را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانید بهترین مدل را خریداری نمایید. 

مقایسه روشویی سنگی رودخانه ای و بتنی از جهات متنوع

برخی از مهمترین نکاتی که در مورد مقایسه روشویی سنگی رودخانه ای و بتنی اهمیت دارند عبارت هستند از :

1. از نظر قیمت

یکی از مهمترین مواردی که جهت مقایسه روشویی بتنی و سنگی رودخانه اهمیت دارد بررسی قیمت آنها می باشد. از نظر قیمت، مدل های بتنی دارای قیمت ثابت می باشند. تمامی رنگ های مدل بتنی با قیمت ثابت به فروش می رسند. از آنجایی که این نمونه تجهیزات سرویس بهداشتی مدل های یکنواخت و مشابه زیادی دارند قیمت شان ثابت است. ابعاد و جنس مدل های رودخانه ای متفاوت است. تراشیدن سنگ ها بر اساس جنس آنها طبق فاکتورهای مشخص شده انجام می‌ شود. برخی از سنگ ها دارای رنگ خاصی هستند. به همین دلیل قیمت آنها متغیر می باشد. 

2. از نظر ابعاد

یکی دیگر از مواردی که جهت مقایسه انواع روشویی سنگی رودخانه ای و بتنی اهمیت دارد بررسی ابعاد آنها می باشد. مدل های بتنی را توسط قالب ها و دستگاه های مخصوصی تولید می کنند. در واقع باید بدانید که مدل های بتنی ابعاد شان ثابت است. ابعاد مدل های سنگی رودخانه با یکدیگر فرق می کند. تنوع در سایز و ابعاد موجب شده که مدل‌ های رودخانه‌ ای محبوبیت زیادی به دست بیاورند. بسیاری از افرادی که به طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی قابل توجه زیادی دارند مدل های رودخانه ای را انتخاب می ‌کنند.

مقایسه روشویی سنگی رودخانه ای با روشویی بتنی

3. بررسی مدت گارانتی روشویی رودخانه ای و بتنی

یکی دیگر از مواردی که جهت مقایسه روشویی سنگی رودخانه ای و بتنی اهمیت دارد این است که مدت گارانتی آنها را در نظر بگیرید. مدت زمان گارانتی در مدل های بتنی کمتر از مدل های سنگی رودخانه ای است. اگر مدل های بتنی را برای سرویس بهداشتی ارزان خریداری می کنید باید بدانید که آنها مقاوم هستند. به همین دلیل نیاز به گارانتی آنها ندارید. مواد متفاوتی مانند بتن و سنگ برای مدل های بتنی به کار گرفته می‌ شوند. ضد آب بودن هر یک از مدل های بتنی موجب شده که شما مدت زمان زیادی بتوانید از آنها استفاده کنید. اما مدل های رودخانه ای را شما می توانید همراه با گارانتی خریداری نمایید و در صورت ایراد و اشکال با ارائه گارانتی به نمایندگی اقدامات لازم را انجام دهید.

4. از نظر رنگ

یکی دیگر از مواردی که زمان مقایسه روشویی رودخانه ای و بتنی اهمیت دارد این است که رنگ آنها را به طور کامل بررسی نمایید. نمونه های بتنی این قابلیت را دارند که شما هر رنگی که مایل هستید را روی آنها در بیاورید. تنوع رنگبندی مدل های بتنی بسیار زیاد است. شما می‌توانید رنگ ‌های خنثی و پررنگ را برای تولید انواع مدل های بتنی به کار بگیرید. از نظر ظاهر و شکل مدل های بتنی در تمامی ابعاد قابل سفارش می باشند. مدل های رودخانه ای سنگی تنوع زیادی ندارند. در واقع رنگ طبیعی سنگ را روی آنها مشاهده می کنید.

 از نظر تنوع در ظاهر هر یک از روشویی های رودخانه ‌ای با مدل های دیگر کاملا متفاوت هستند. بر همین اساس اگر شما تنها رنگ این وسیله سرویس بهداشتی برایتان اهمیت دارد می توانید یکی از مدل های بتنی را خریداری کنید. اما اگر به زیبایی و طراحی خاص این وسیله سرویس بهداشتی توجه دارید بهتر است که مدل های رودخانه ‌ای سنگی را خریداری کنید. توجه داشته باشید که هر یک از مدل های رودخانه های سنگی با قیمت متفاوتی به فروش می رسند.

5. تفاوت روشویی سنگی و بتنی از نظر استحکام

 یکی دیگر از مواردی که جهت مقایسه روشویی سنگی رودخانه ای و بتنی اهمیت دارد این است که استحکام و مقاومت آنها در برابر فشار بررسی شود. از نظر میزان مقاوم بودن و استحکام تفاوت زیادی بین مدل های بتنی و رودخانه ای احساس نمی‌ شود. به طور کلی باید به خوبی بدانید که هر یک از مدل های بتنی و رودخانه ‌ای مقاومت زیادی دارند. چرا که آنها را بر اساس استانداردهای خاصی تولید می کنند و بهترین متریال ها را برای تولید آنها به کار می گیرند.

مقایسه روشویی سنگی رودخانه ای با روشویی بتنی

6. از نظر سبک طراحی

یکی دیگر از مواردی که جهت مقایسه روشویی سنگی رودخانه ای و بتنی اهمیت دارد این است که سبک طراحی آنها را بررسی نمایید. سبک طراحی انواع مدل های بتنی از نوع مدرن تا صنعتی متفاوت می باشد. اما مدل های سنگی از نوع روستیک و مدرن هستند. شما اگر به مدرن بودن این وسیله سرویس بهداشتی توجه زیادی دارید پیشنهاد می دهیم که نمونه رودخانه ای سنگی را خریداری کنید.

7. تفاوت روشویی سنگی و بتنی از نظر نصب

یکی دیگر از مواردی که زمان مقایسه روشویی سنگی رودخانه ای و بتنی اهمیت دارد این است که نحوه نصب آنها را مورد بررسی قرار دهید. از نظر نصب هر یک از مدل های بتنی و روشویی به سرعت نصب می شوند. 

8. از نظر شستشو و تمیز کردن

یکی دیگر از مواردی که جهت مقایسه روشویی سنگی رودخانه ای و بتنی اهمیت دارد نحوه شستشو و نظافت آنها می باشد. این مسئله برای خانم ها بسیار مهم است و به آن توجه زیادی نشان می‌ دهند. روی سازه های بتنی حفره های زیادی قرار می ‌دهند که این حفره ها، ساختار اصلی بتن هستند. وجود هر یک از حفره ها در مدل های بتنی موجب می ‌شود که رسوب و جرم به درون آنها نفوذ پیدا نکند و نظافت آنها دشوار نگردد. در مورد مدل های رودخانه ای باید بدانید که جریان آب موجب درخشش و تمیزی آنها می شود. 

خرید بهترین روشویی

اگر به دنبال یکی از بهترین روشویی سنگی رودخانه ای و بتنی هستید باید تفاوت های آنها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. سپس طبق طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی خود یکی از مدل‌ های رودخانه ‌ای یا بتنی را خریداری کنید. توجه داشته باشید که قیمت هر یک از آنها به فاکتورهای مشخص شده ‌ای بستگی دارد. به همین دلیل قیمت آنها را باید قبل از خرید بررسی کنید.